Friday, December 9, 2011

Ultima zi de scoala din 2011

Azi a fost ultima zi de scoala in Australia. Teoretic, caci practic scoala s-a terminat ieri. Copiii mei au aflat cine o sa le fie noii profesori in urmatorul an, cine o sa le fie noii colegi, unde o sa aiba clasa, etc. Astazi a fost o zi in care doar cine a vrut a mers la scoala. Cine a facut totusi lucrul acesta a mers sa ajute sa se faca curatenie in clasa si dupa aia s-au uitat la un film de desene animate. Parca nu tin minte sa fi facut niciunul din lucrurile astea in ultima zi de scoala ..

Recitind postul de anul trecut mi-am dat seama ca l-as putea copia cu usurinta.

Si anul acesta Mihai a avut aceleasi rezultate exceptionale la scoala:

    A luat si anul asta trofeul "Academic Excellence" pentru elevii din clasa a 5-a, a castigat toate probele de inot (de data asta 6) devenind campionul scolii la copii de 10 ani, (s-a calificat la faza locala la 2 stiluri de inot reusind sa isi doboare recordul la 50m craul cu peste 3 secunde), si-a mentinut de asemenea si titlul de campion al scolii la "Connect 4", a luat medalia de argint la un concurs organizat intre scolile din Brisbane cu orchestra scolii (de data asta a facut parte din Senior Orchestra), a reprezentat scoala la un concurs de cros, a fost in primii 1% din copiii din Queensland la un concurs international de matematica si in primii 5% la "science" si ieri a luat centura portocalie la kenpo. A continuat sa cante la pian si la vioara (si am vazut in report card-ul care l-am primit acasa ca a invatat sa cante si la ukulele(un fel de mini-chitara). Sper ca nu am uitat nimic .. ba da, am uitat ceva: de cateva saptamani mi-a spus ca are prima lui prietena: Tayla (care a fost si ea campioana scolii la inot atat anul trecut cat si anul asta).



Iulia a terminat clasa a doua. Rezultatele la scoala au fost putin mai slabe decat anul trecut cand majoritatea notelor au fost A (excellent), anul asta majoritatea lor sunt B (very good). A castigat si ea proba de inot pe scoala (insa trofeele se dau doar de la clasa a 4-a in sus), a fost vicecampioana la "Connect 4" (fiind batuta de Mihai), a invatat sa cante la pian (si a fost selectionata sa cante la vioara anul viitor), a luat si ea centura portocalie la kenpo, a alergat prima ei proba oficiala de 1 km la "Twilight run" si dupa ce ne-am intors din Romania a inceput sa mearga la gimnastica. Iulia face trei sporturi pe saptamana (inot, kenpo si gimnastica) fiind viitoarea speranta a familiei Blaga la jocurile olimpice din 2020 :)


A fost totusi o "materie" la care l-a batut pe Mihai: la purtare. A reusit sa termine clasa a 2-a obtinand nivelul 1 la "You can do it" (N.R.Poti sa faci asta!), un fel de competitie intre elevii scolii si la care sunt luate in calcul mai multe lucruri: comportament, perseverenta, respect fata de profesori si fata de colegi, empatie, etc. Sunt putini copii in scoala care reusesc sa ajunga la nivelul 1 (se pleaca la inceputul scolii de la nivelul 3). Cei cativa pitici care reusesc insa acest lucru au privilegiul sa aiba lunch-ul cu directorul scolii!

Deocamdata atat cu analiza de anul asta. Impreuna cu Alina o sa tragem concluziile in vacanta de Craciun si o sa vedem cum o sa abordam anul 2012 ca sa ii ajutam sa isi imbunatateasca lucrurile la care sunt mai putin tari si sa isi dezvolte in continuare punctele lor forte.

Mai avem o singura competitie in 2011: un concurs de inot  pe distanta de 50 m intre mine si Mihai. Imi doresc ca acest concurs sa se desfasoare anual (anul asta o sa fie in 15 decembrie).

Sper sa fie o cursa reusita si oricat de mult imi doresc ca fiul meu sa ma intreaca, am sa ma straduiesc sa fiu un partener de competitie pe masura. Si atunci cand o sa reuseasca sa ma bata, sa savureze din plin victoria (sper, insa, macar inca vreo cativa ani sa castig proba asta).

Dorin, un tata fericit




1 comment:

Anonymous said...

Jos palaria! O vacanta superba celor doi campioni!
Cata